טיפול בשיניים חורקות בזמן שינה

האם תמיד אנו מודעים לעובדה שאנו חורקים שיניים בזמן השינה? למעשה ברוב הפעמים התשובה שלילית, ולכן, אם מספרים לנו שזה מה שקורה לנו חשוב לא להתעלם וללכת להיבדק במרפאת השיניים. משום מה תופעת חריקת השיניים, נקישת שיניים בלילה ונעילת הלסתות קורית בזמן השינה, והדבר עלול לגרום לנזקים שונים: השיניים עלולות להישחק ולשנות צורה, יכולת הלעיסה תרד, השיניים עלולות להישבר ואנו אף עלולים לסבול מכאבים במפרקי הלסת וכאבי ראש. הסיבה לתופעה לא ברורה לגמרי ויש סברה שאומרת שחריקת שיניים לילית יכולה להיות ביטוי למתח נפשי. לכן חשוב לקבל טיפול בשיניים חורקות בזמן שינה.

שיניים חורקות בשינה בלילה אצל ילדים

הורים רבים שומעים את ילדיהם חורקים שיניים בלילה. התופעה די נפוצה ולרוב התופעה נעלמת עם הגיל ללא צורך בטיפול. אם התופעה מלווה בכאבי לסת או כאבי ראש, מובן שכדאי להגיע אל הרופא להתייעצות.

שיניים חורקות בשינה בלילה אצל מבוגרים זהו מצב שדורש טיפול ורצוי מוקדם ככל האפשר לפני שנגרם נזק כבד לשיניים.

פתרון הפלא – סד לילה

היות ותופעת חריקת השיניים מתרחשת בעיקר בזמן השינה נמצא פתרון שמתאים לשעות אלה. טיפול בשיניים חורקות בזמן שינה או נקישת שיניים בלילה, אמור למנוע נגיעה וחיכוך של השיניים זו בזו מהלסתות הנגדיות וסד לילה נותן מענה מושלם לבעיה זו. סד לילה הוא בעצם “פלטה” פלסטית המולבשת על השיניים (בדרך כלל על לסת עליונה) וקיימים שני סוגי סדים: סד רך וסד קשיח. נוכחות הסד בפה לא מאפשרת להדק שיניים ולסגור לגמרי את הפה מה שמביא גם להרפיית שרירים ומניעת שחיקה וכאבים. הרופא יחד עם המטופל מחליטים איזה מהסדים יתאים יותר תוך לקיחה בחשבון את היתרונות והחסרונות שבכל אפשרות.

הסתגלות לסד לילה

כמו כל תגובה לגוף זר, כך גם סד הלילה מעורר בהתחלה תחושת חוסר נוחות ונדרשת הסתגלות. ההסתגלות לסד רך קלה יותר, אך הוא מאפשר לשיניים יותר תנועה בעוד שסד הלילה הקשיח מונע זאת כליל. חשוב להתמיד בהנחת סד הלילה בפה מדי לילה כדי להסתגל אליו בהצלחה. עם הזמן מסתבר שמתרגלים אל הסד ויש כאלה שאפילו מתקשים להירדם בלעדיו. ברוב המקרים הסד פותר בעיות של נקישת שיניים בלילה, שיניים חורקות בשינה, שחיקת שיניים ונעילת לסתות. במקרים הנדירים שבהם סד הלילה לא עוזר, חשוב לבדוק לנסות טיפול פיזיותראפי מתאים בשילוב טיפול תרופתי המסייע להרפיית השרירים והקלה על הכאבים.

לכל שאלה - צרו קשר איתנו או השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם