טיפולי חניכיים

להזמנת תור במרפאה השאירו פרטים

כשמדובר על בריאות הפה, אנו חושבים מיד על השיניים וצחצוחן. אמנם השיניים מהוות חלק משמעותי מאוד מבריאות והיגיינת הפה אך לא רק הן. אצל לא מעט אנשים דווקא החניכיים הן נקודת התורפה ופחות השיניים. כמובן שעם הזמן חניכיים במצב בעייתי ישפיעו על בריאות השיניים. נסיגת חניכיים משמעותית תביא לכך שבסופו של דבר לא תהיה לשן אחיזה ותמיכה והיא תתנדנד ותיפול. לכן, טיפולי חניכיים חשובים לא פחות מטיפולי שיניים, וחשוב לעבור טיפולים אלה באופן קבוע בתור טיפולים משמרים ולהשתדל לא להגיע למצב בו נדרשים טיפולים מורכבים יותר.

טיפולי חניכיים משמרים

הדרך הראשונה והבסיסית לטפל בחניכיים היא שמירה על היגיינת הפה. כפי שתנחה אתכם כנראה השיננית, שאצלה תעברו טיפולי חניכיים משמרים, חשוב להגיע בצחצוח גם למפגש בין השן לחניכיים ו"לטאטא" ממש  את שאריות הלכלך שאם הזמן יתקשו ויהפכו לאבנית המהווה אויב רציני לחניכיים וגם לשיניים. כדאי להיעזר  בעזרים נוספים כמו חוט דנטלי ושטיפת הפה במי פה או מי מלח. מעבר לטיפול הביתי יש להגיע לשיננית מדי חצי שנה. השיננית מבצעת ניקוי אבן ובמקרה הצורך גם ניקוי עמוק הנקרא הקצעת שורשים. טיפולים אלה חשובים מאוד כדי למנוע מחלות חניכיים או לפחות להקטין את הסיכוי להתפתחותן.

כיצד מאבחנים מחלת חניכיים ומהו הטיפול?

קשלעיתים טיפולי חניכיים לא יסתכמו בטיפולים משמרים אלא יהיה צורך לטפל באופן יסודי יותר לאחר  שכבר התפתחה מחלת חניכיים. סימנים שאתם יכולים לשים אליהם לב בעצמכם  ומעידים על דלקת הם חניכיים נפוחות ואדומות, דימום בנגיסה באוכל ה כמו תפוח וגם ריח רע מהפה. הרופא יבדוק מהו הגורם למחלת החניכיים ומהי חומרתה. לעיתים הפתרון יהיה למשל החלפת כתר ישן שגורם לדלקת או שתל. אז יבצע הרופא טיפול זה או יפנה לרופא המתמחה בשיקום הפה. לעיתים הטיפול יהיה החדרת תרופה אנטי בקטריאלית אל כיס החניכיים המודלק כדי להילחם בחיידקים שיוצרים את הדלקת. במצב חמור יתכן שלא יהיה מנוס אלא לבצע ניתוח לשיקום רקמת החניכיים.

G MAGIC TOUCH – מרכז לרפואת הפה והאסתטיקה, היא מרפאת שיניים בכרמיאל המציעה את כל קשת הטיפולים הדנטליים, מטיפולים משמרים ועד טיפולי שיקום הפה וארותודנטיה. מוזמנים ליצור  קשר.